Warianty tytułu
Organisation Culture at Hotels in Lower Silesia and Hotel Service Quality Assurance
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka podjęła próbę analizy kultury organizacyjnej (corporate culture) wybranych hoteli w województwie dolnośląskim. Wyniki przeprowadzonych badań dały podstawę do charakterystyki kultury korporacyjnej, a także wskazówki, co należy robić, aby obecna baza kulturowa hoteli mogła w istotny sposób przyczyniać się do osiągania coraz lepszych rezultatów w kreowaniu jakości usług hotelarskich.
Economic reality shows that a hotel's success in quality assurance is not possible without creating organisation culture including the assumption that meeting customers' expectation is company's primary objective. The article presents an attempt at diagnosing cultures of selected hotels in Lower Silesia. The analysis results will allow not only to describe corporate culture, but also to recommend activities that could make the existing culture of hotels significantly improve the results of hotel services quality assurance. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
80--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008575