Warianty tytułu
The Hotel Services Quality Assessment - Theory and Practice
Języki publikacji
Abstrakty
Celem autorki było przybliżenie teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z badaniem i oceną jakości usług hotelarskich skierowanych do grup turystów i klientów biznesowych. Zdaniem autorki ciągła dbałość o techniczną i funkcjonalną jakość świadczonych usług, powinna być wspólnym celem kadry kierowniczej i pracowników szczebli operacyjnych, a kontrolawana cyklicznymi badaniami oceny postrzeganej jakości usług z punktu widzenia klienta, przy pomocy dostępnych narzędzi. Autorka omówiła jedno z nich - SERVQUAL.
The business segment has become, for many reasons, the most important target in the polish hotels activity. Because of this fact, business customers' satisfaction with the hotel services is determined the hotel capacity to compete with the others and reach market success. We can say that, the customer evaluation of services quality concerns their technical and functional elements. These elements together with customer expectations will quality the total quality perception. Measuring and analysing customers' opinions should constitute an important part of marketing activities of hotels. The paper focuses on practical issues of measuring the level of hotel services offered to business customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
99--128
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008576