Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Classification, Application and Efficiency of Different Structure of Advertising Slogans
Języki publikacji
Abstrakty
Tematem artykułu jest merytoryczna i językowa zawartość haseł reklamowych oraz efektów ich oddziaływania na odbiorców. Przedstawiono typologię haseł reklamowych, wyodrębnioną na podstawie dwóch kryteriów: kryterium ich zawartości informacyjnej i kryterium konstrukcji językowo-stylistycznej. Identyfikację efektów oddziaływania haseł reklamowych na odbiorców przedstawiono na podstawie wyników przeprowadzonych badań sondażowych.
The subject of this article are content-related and linguistic contents of advertising slogans and influence on receivers. Presented typology of advertising slogans separated on the basis of two criterions: criterion of information contents and criterion of linguistic and stylistic construction. The article presented results of sounding research. (M.P.)
Rocznik
Strony
147--162
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cohen D.: Advertising. Glenview: Scott, Foresman & Co. 1988.
- Kall J.: Reklama. Warszawa: PWE 2000.
- McQuarrie E.F., Mick D.G.: Figures of Rhetoric in Advertising Language. "Journal of Consumer Research" 1996 nr 4, s. 424-438.
- Minsker W., Woźniczka J.: Sztuka przekonywania. "Firma" 1990 nr 3.
- Morgan S.E., Reichert T.: The Message Is in the Metaphor: Assesing the Comprehension of Metaphors in Advertisements.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008578