PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | z. 9 | 116--123
Tytuł artykułu

Prawo autorskie w reklamie

Warianty tytułu
Copyright in Advertising
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono zagadnienie reklamy w kontekście traktowania jej jako utwór. Autor stara się odpowiedzieć na pytania: jakie są kryteria decydujące o ochronie reklamy? Jak chronić skutecznie swój pomysł? Jakie mechanizmy decydują o ochronie utworu?
EN
The following features differentiate "advertising creation" in the understanding of law from other results of human activities: -it is the effect of human work - the creator of the advertisement, -it is a creative work, -it has an individual character. When the work is completed and presented it gets copyright protection whereas when it exists as an author's idea only there are no legal foundations to grant it copyright protection. It must be stressed that due to the specific character of advertising activity it cannot be always effectively protected by copyright law. It does not mean yet that it can be used illegally. An advertisement can be effectively protected by regulations concerning brand protection and aimed at fighting with unfair competition. These regulations have crucial meaning in starting legal frames of advertising activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
116--123
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008645

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.