Warianty tytułu
Impact of Economic Factors on the Behaviour of Consumers
Języki publikacji
Abstrakty
Wiosną 1997 r. przeprowadzono badania ankietowe w byłych województwach Polski południowej (bielskim, katowickim, krakowskim, legnickim, wałbrzyskim i wrocławskim). Na podstawie tej analizy stwierdzono, że na zachowania konsumentów istotny wpływ mają ich dochody i ceny towarów. Konsument jest w centrum uwagi producentów i detalistów, ponieważ jego zachowania rynkowe mogą decydować o sukcesie ekonomicznym.
As a results of the political and economic as well as institutional transformations taking place, Poland in turning into a country with a marked-oriented economy. The market, which to a great extent is a market of consumers, is begining to operate. The consumer is in the center of attention of manufactures and retailers because his market behaviour is decisive for economic success. In this context problems pertaining to consumer's behaviour gains in importance and an analysis which is carried out in the article of major (economic) factors determining the behaviour of purchasers seems purposeful. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--29
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
- Hawkins D.I., Best R. J., Coney K.A., Consumer Behavior. Implications for Marketing Strategy, IRWIN, Boston 1989.
- Henry W., Motivation Research, London Crosby Lockwood 1958.
- Kotler P.H., Zaltman G., Social Marketing: An Approach to Planned Social Change, "Journal of Marketing" 1971, July.
- Loudon D.L., Delia Bitta A., Consumer Behavior. Concepts and Applications, Mc Graw-Hill, New York 1993.
- Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE Wrocław 1997.
- Światowy G., Zachowania konsumenckie, AE, Wrocław 1994.
- Tyszka T., Psychologia zachowań ekonomicznych, PWN, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008854