Warianty tytułu
The Condition of the Polish Consumer in the Period of the Economic System's Transformation
Języki publikacji
Abstrakty
Przeanalizowano zmiany w sytuacji socjalno-ekonomicznej konsumentów w latach 1990-1996. Podkreślono potrzebę rozległych i wnikliwych analiz. Opis sytuacji polskiego konsumenta przedstawiony jest na tle zmian w PKB, tendencji demograficznych, rynku pracy, dochodów osobistych, korzyści socjalnych, cen oraz budżetów gospodarstw domowych. Autorka zwraca uwagę na konieczność badania opinii uczestników rynku.
The fall of the centralized economy had innumerable cosequences for the situation of the Polish consumer. The pertinent problems are discussed in the present article. The description of the situation of the Polish consumer in the period of the transformation is given against the background of the changes in the GDP, demographic trends, labour market, personal income and social benefits, prices and household budgets. Statistical data are supplemented with the results of the opinion polls concerning, among others, consumers' optimism level, assessment of economic climate, willingness to buy, assessment of the level of earnings and the attitude of the Polish society towards luxury. The presented in the article remarks concerning the changes of socio-economic situation of the consumer demonstrate that there is a need for a permanent and comprehensive analysis. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
49--62
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Andrykiewicz-Feczko Z., Preferencje konsumentów w zakresie usług bankowych [w:] Marketing 2001, t. 1, Sopot 1998.
- Informacja o sytuacji społeczno-gospodarczej w kraju - rok 1996, "Wiadomości Statystyczne" 197, nr 2.
- Kowalik A., Produkt krajowy w Polsce na tle Europy, "Rzeczpospolita" nr 214.
- Kowalik A., Większe dochody i wydatki, "Rzeczpospolita", 14 III 1997.
- Kramer J., Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa 1997.
- Łagodziński W., Luksus, ale nieduży. Statystyka Polski nr 4, "Rzeczpospolita", 1 IV 1996.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
- Polakowi powodzi się coraz lepiej, "Rzeczpospolita", 1 IV 1996.
- Senyszyn J., Ocena poziomu i struktury konsumpcji w Polsce w latach dziewięćdziesiątych [w:] Konsument, przedsiębiorstwo, przestrzeń, AE w Katowicach, Katowice 1998.
- Sondaż na temat zadowolenia z zarobków, Pracownia Badań Społecznych w Sopocie, "Rzeczpospolita" 1997, nr 36.
- Sytuacja społeczno-gospodarcza kraju w 1995 [1996], "Wiadomości Statystyczne", nr 2.
- Sytuacja społeczno-gospodarcza w Polsce, "Rzeczpospolita", 13 II 1996.
- Wilczyński W., Trudny powrót Polski do gospodarki rynkowej [w:] Drogi wyjścia z polskiego kryzysu gospodarczego, PWN, Poznań 1993.
- Zmiany zachowań konsumenckich w warunkach transformacji polskiej gospodarki, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008904