PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 554 | 71--81
Tytuł artykułu

Metodyka wprowadzenia do praktyki systemu zapewnienia jakości opartego na ISO 9000

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
A Methodology for Implementing a Quality Control System Based on ISO 9000
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje genezę i główne cechy międzynarodowych standardów jakości ISO 9000. Autor opisuje planowanie i wprowadzenie przez przedsiębiorstwo systemu zapewnienia jakości, bazującego na normach ISO 9000. W podsumowaniu przedstawiono ważniejsze zalety zastosowania norm w przedsiębiorstwie m.in.: poprawa jakości dóbr i usług, jasny podział obowiązków i uprawnień pracowników, lepsza organizacja przedsiębiorstwa, uzyskanie podstawowych warunków do konkurowania z firmami zachodnimi na płaszczyźnie jakości i in. Główną wadą normy ISO jest jej wysoki koszt wdrożenia.
EN
This article presents the origin and features of ISO 9000 international quality standards. The author lists the standards comprising the ISO 9000 (including quality control system models). He describes the planning and implementation of a quality control system based on ISO 9000 standards within a company. Finally, he discusses the key advantages and disadvantages of the approach in question.
Rocznik
Numer
Strony
71--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Giera K., Werpachowski W. [1995], Księga jakości, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom.
  • Jensen P.B. [1996], ISO 9000. Przewodnik i komentarz, Wydawnictwa normalizacyjne "Alfa-Wero" sp. z o.o., Warszawa.
  • Oppenhaim B., [1996] Zarządzanie jakością. Europejskie standardy jakości ISO 9000, materiały szkoleniowe z kursu pt. Total Quality Management, zorganizowanego przez Loyola Marymount University, Gdańsk.
  • PN - ISO 8402: 1996 [1996], Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia, Wydawnictwa normalizacyjne "Alfa-Wero", sp. z o.o., Warszawa.
  • Skrzypek E. [1994], Droga Krakowskiej Fabryki Kabli do certyfikatu, "Problemy Jakości", nr 3.
  • Stabryła A. [1997-1998], Podstawy zarządzania firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków-Kluczbork.
  • Tkaczyk S., Dąbrowska-Tkaczyk A. [1997], Proces certyfikacji polskich przedsiębiorstw, "Problemy Jakości", nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008908

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.