Warianty tytułu
Selected Aspects of Managing Enterprise Networks
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie nowego trendu w zarządzaniu polegającego na tworzeniu sieci przedsiębiorstw m.in. tworzenie aliansów strategicznych. Autor prezentuje wybrane typologie aliansów. Opisuje różne etapy składające się na tworzenie sieci oraz przedstawia swoją własną metodę ich tworzenia. Jednym z głównych problemów związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem sieci jest sprawdzanie wiarygodności aliansów. Zagadnienie to przedstawiono w ostatniej części artykułu.
The point of departure in this article is a description of a new trend in management - the creation of enterprise networks, i.e., the forging of strategic alliances. Next, the author presents selected typologies of alliances. He then discusses the various stages involved in creating networks and puts forward his own method. one of the major problems connected with the creation and functioning of networks is how to test the credibility of alliances. This issue is addressed in the final part of the article.
Rocznik
Numer
Strony
5--15
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Romanowska M. [1997], Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
- Reiss M. [1998], Mythos Netzwerkorganisation, "Zeitschrift Fuhrung + Organisation", nr 4.
- Strategor [1995], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008909