Warianty tytułu
The Euro and the New Competition Era as Well as the Adaptive Behaviour in the Banking Sector
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki opracowania empirycznej weryfikacji założeń modelowych. Na tej podstawie wytypowano siedem głównych determinantów powodzenia innowacji o charakterze produktów bankowych: wiedza o potrzebach klientów; wiedza o rynku; jakość produktu; efektywność marketingowa; marketing wewnętrzny; potencjał rynku; sieć dystrybucji. Sześć czynników wywodzi się z rynku natomiast tylko jeden dotyczy bezpośrednio produktu. Dlatego euro zdaniem autora będzie głównym wyzwaniem w dziedzinie zarządzania bankiem. Waluta ta nasili proces globalizacji i deregulacji rynków finansowych, co zmodyfikuje strategie konkurencji największych banków.
We assume that the transmission of impulses related to the introduction of the euro, or the way they are transferred into all areas of the European economy, will be carried out by banks in the first place. It is necessary to point out how important innovation is in the adoptive behaviour of banks. It is even more essential when we realise that the euro itself is a turningpoint financial innovation. The common currency will become a new challenge for the bank management, radically changing their strategic position as far as is their interim objectives are concerned, i.e. their profit, liquidity and capital. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
191--205
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008926