PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | z. 34, nr 875 | 123--143
Tytuł artykułu

Znaczenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of the Strategic Potential of the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie potencjałem strategicznym przedsiębiorstwa bez wątpienia staje się już domeną przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych działających w warunkach rosnącej konkurencyjności. Przemawia za tym fakt, że racjonalnych zmian i usprawnień nie powinno się wprowadzać, jeżeli wcześniej nie zostały przeprowadzone kompleksowe i komplementarne badania własnego stanu przedsiębiorstwa. Wobec powyższego zasadniczym, omawianym problemem niniejszego artykułu jest potencjał strategiczny przedsiębiorstwa. W tym celu, w kolejnych rozdziałach, wyjaśniono istotę podejścia zasobowego i różne klasyfikacje zasobów, przedstawiono teoretyczne podstawy i zakres szczegółowy analizy potencjału strategicznego oraz ukazano miejsce analizy przedsiębiorstwa w ogólnym procesie zarządzania strategicznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents a problem very important in the theory of organisation and management, which is the strategic potential of the enterprise. In the article the definitionof the "potential of the enterprise", characteristics of the natureand types of resources and own idea of this concept are presented. furthermore the article also describes a detailed procedure of identyfication of the company's potential. (short original abstract)
Rocznik
Strony
123--143
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bratnicki M.: Transformacja przedsiębiorstwa. AE, Katowice 1998.
  • Javidan M.: Core Competence: What Does it Mean in Practice? Long Range Planning, nr 1, 1998.
  • Johnson G., Scholes K.: Exploring Corporate Strategy. Text and Cases. Prentice Hall Europe, 1997.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa 1998.
  • Petts N.: Building Growth on Core Competencies - a Practical Approach. "Long Range Planning", nr 4, 1997.
  • Urbanowska-Sojkin E.: Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. AE, Poznań 1998.
  • Wit B., Meyer R.: Strategy. Process, Content, Context. An International Perspective, International Thomson Business Press Reprinted 1998.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka. Praca zbiorowa pod red. A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego. PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009012

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.