Warianty tytułu
Total Change Management
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na prolemy zarządzania zmianami w powiązaniu z koncepcjami doskonalenia gospodarowania. Szczególną uwagę zwrócono na metodę Globalnego Zarządzania Procesami (TPM), która powstała na bazie dwóch metod: TQM (Total Quality Management) i BPR (Business Process Reengineering). Cechą charakterystyczną tej metodologii jest całościowe postrzeganie firmy, systematycznie odnoszone do satysfakcji klienta, którą można uzyskać przez jednoczesne doskonalenie czterech komponentów firmy: procesów, systemów, struktury i ludzi.
The paper introduced definition of change in business procesing and issue of change management. Well known techniques of Total Quality Menegement, Benchmarking and Business process reengineering are presented showing distend approached to the problem. As a main concept the method TPM (Total proces management) is presented as the wanted infuse best points of different technique TQM, BPR and Benchmarking. The role of external and internal client high alighted was in improving process, systems, structure and personnel some the tools thud have been presented as and aid in multidimensional analysis and simulation. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
137--148
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009024