PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 823 | 172--177
Tytuł artykułu

Metody selekcji kadr kierowniczych w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Nowej Zelandii : krytyczna analiza porównawcza

Warianty tytułu
Methods of Selecting Management Teams in Great Britain, France, Germany, and New Zeland : a Critical Comparative Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artkule dokonano analizy częstotliwości metod używanych w różnych krajach do selekcji kierowników, w celu trafności podejmowanych decyzji kadrowych. Z zaprezentowanych danych wynika, że najczęściej wykorzystuje się metody jakościowe, w dalszej kolejności stosuje się metody ilościowe i jakościowo-ilościowe. Do jakościowych metod wyboru należą: wywiad, aplikacje i referencje oraz rzadziej stosowana ankieta biograficzna i grafologia. Metody ilościowe doboru zawodowego na stanowiska kierownicze to przede wszystkim testy psychologiczne. Natomiast metodą jakościowo-ilościową stosowaną w doborze na kierownicze stanowiska w organizacjach gospodarczych jest "assessment center".
EN
In the article, the analysis has been performed on howfrequently the methods for selecting managers have been used in order to assess the rightness of decisions staff-wise. From the presented data, it is evident that most popular have been the qualitative methods, next quantitative methods followed by the mixture of both. Qualitative methods include an interview, an application with references, and less frequently used biographical survey, and graphology. Psychological tests are representative of quantitative methods whereas an assessment centre represents the mixture of qualitative and quantitative methods. (J.W.)
Rocznik
Numer
Strony
172--177
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009085

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.