Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Ecotourism as an Option of a Region Development Strategy in a Period of the Growth of Consumers' Market Force
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podkreślono znaczenie rozwoju regionalnego w perspektywie integracji Polski z Unią Europejską. Jako opcję strategiczną w rozwoju regionów wskazano ekoturystykę, czyli "odpowiedzialne" podróżowanie do obszarów, gdzie chroni się środowisko naturalne i podtrzymuje dobrobyt lokalnych społeczności. Jako przykład istnienia możliwości rozwojowych w regionach przedstawiono sytuację regionu toruńskiego.
The regions development is a very important matter in the process of integration of Poland and EU. It is connected with taking up activities that may contribute to better life quality of the residents and enhance their wealth. These activities have to be thoroughly thought over and planned, i.e. consistent with an elaborated strategy. A strong competition enforces innovativeness and alternative ways of realization of purposes. On the wave of socially oriented, new, strong consumer movements as a strategic option there apears ecotourism. It is to make the inhabitans of regions (mostly the rural ones) active and - according to its main axiom - create advantages for them. (original abstract)
Rocznik
Strony
242--249
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Analiza strategiczna gminy na potrzeby wyboru strategii rozwoju (1997). Pr. zb. pod red. T. Żabińskiej. Akademia Ekonomiczna. Katowice, s. 26-27.
- Bielski I. (1998): TNOiK "Dom Organizatora", Toruń, s. 124.
- Chandler A.D. (1962): Strategy and Structure. MIT Press. Cambridge, s. 13.
- Drzewiecki M. (1995): Agroturystyka. Założenia - uwarunkowania - działania. Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz, s. 27-29.
- Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa (1988). Pr. zb. pod red. B. Hausa, AE, Wrocław, s. 296.
- Gorzelak G. (2001): Szanse polskich regionów (założenia długofalowej strategii rozwoju regionalnego Polski). VII Kongres Ekonomistów Polskich, s. 6; s. 14.
- International Ecotourism Society, www.ecotourism.org.
- Kruczek Z., Sacha S.: Geografia atrakcji turystycznych Polski. Oficyna Wydawnicza Ostoja, Kraków, s. 5.
- "Nowe Życie Gospodarcze", nr 8, z dn. 21 lutego 1999.
- Pearson G. (1990): Strategic thinking. Prentice Hall International, Exeter, s. 44.
- Polish Tourism (1998, 1999). State Sports and Tourism Administration, Warszawa, s. 3-18.
- Porter M.E. (1990): Competitive Advantage of Nation. The Free Press, New York, s. 74-75.
- Statement of Congressman Bernie Sanders on Agrotourism, www.house.gov.
- Strategia rozwoju województwa wielkopolskiego (2000), s. 34.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009457