Warianty tytułu
Internal Conditions of Consumer Behaviour and Their Influence on Company Communication with the Market
Języki publikacji
Abstrakty
Istonym elementem nowego marketingu jest nawiązanie komunikacji z klientem i uzyskanie od niego informacji o działaniu przedsiębiorstwa i jego produktach. Warunkiem powstania takiej interaktywnej rozmowy jest poznawanie mechanizmów zachowań konsumentów, warunkowanych czynnikami wewnętrznymi. Autorka omówił kilka z tych czynników: motywacje, postawy nabywców oraz procesy postrzegania i uczenia się nowych zachowań.
A good knowledge of consumer behaviour mechanisms dependent on internal factors is indispensable developing efficient company communication with customers. Among these factors, the role of motivation, buyers' attitudes, and perception and acquisition of new behaviour are discussed. The functions and changes of attitudes in the process of communication with buyers are emphasised. The usefulnes of the four selected attitude change theories in promotion is analysed. These are: the cognitive consistency theory, the information processing theory, the cognityve reaction theory, and the rational behaviour theory. The influence of new consumer behaviour learning mechanisms from company communication with the market is also presented. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
19--32
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009494