Warianty tytułu
Perspectives in Research of Marketing Costs Control
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł poświęcony został dwóm metodom badania procesów kontroli efektywności wydatków marketingowych w przedsiębiorstwach: perspektywie technicznej (normatywnej, sprawdzającej, czy standardy techniczne kontroli efektywności wydatków są przestrzegane w przedsiębiorstwie) oraz perspektywie z punktu widzenia struktury władz przedsiębiorstwa (określającej m.in. zakres funkcji marketingowych realizowanych przez dział marketingu, centralizację lub rozporszenie funkcji marketingowych w strukturze przedsiębiorstwa). Obie metody dają spektrum wiedzy na temat marketingowej kontroli kosztów w przedsiębiorstwie.
The article presents two general perspectives in marketing costs control research. The first perspectives consists in the indentification of technical (or normative) standards of marketing costs control and checking if those standards are followed by enterprises. The second perspective consists in the identification of marketing depertment's power and it's influence on methods of marketing costs control which are really used in firm. Both research perspectives create complementary aspects of knowledge about marketing costs control in a firm. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
95--106
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009508