PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 902 Rachunkowość a controlling : controlling obszarów działalności przedsiębiorstwa | 283--291
Tytuł artykułu

Możliwości zastosowania controllingu w niepublicznym szkolnictwie średnim

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Possibilities of Implementing Controlling in Non-public High Schools
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie malejącej liczby absolwentów szkół podstawowych wzrosła konkurencja między szkołami średnimi, a dyrektorzy tych placówek zmuszeni zostali do poszukiwania metod pozyskiwania uczniów i racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi. Autor omówił zagadnienia dotyczące możliwości zastosowania controllingu w niepublicznym szkolnictwie średnim na przykładzie Liceum Ekonomicznego dla Młodzieży Fundacji Ośrodka Doskonalenia Kadr w Policach. Przedstawił przykłady wykorzystania narzędzi controllingu (kół jakości, analizy konkurencji i analizy słabych i mocnych stron) usprawniające system zarządzania szkołą.
EN
This article introduces the need of implementing new management tools in schools, basing on transformations of the educational market. The author's proposition is to use in process of managing the high shool the circles of quality, SWAP and compelition analysis. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Program Rozwoju Fundacji Ośrodek Doskonalenia Kadr.
  • Rosiak J., Szczypa P.: Problematyka nauczania rachunkowości na uczelniach wyższych. W: "Dydaktyczne problemy finansów i rachunkowości". Materiały na konferencję dydaktyczną wyd. AR Szczecin 2000.
  • Vollmuth H.J.: Controlling. Planowanie, kontrola, kierowanie. Wyd. Placet Warszawa 2000.
  • Vollmuth H.J.: Controlling. Instrumenty od A do Z. Wyd. Placet Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.