PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 4 | 143--150
Tytuł artykułu

Wpływ etnocentryzmu konsumenckiego na kształtowanie międzynarodowych strategii marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
The Influence of Consumer Ethnocentrism on the Development of the International Marketing Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W sytuacji braku publikacji i dostatecznej ilości informacji na temat zachowań konsumentów na gwałtownie zmieniających się rynkach, przedsiębiorstwa powinny w znacznym stopniu wykorzystywać informacje na temat etnocentryzmu konsumenckiego, jak również kulturowych aspektów dotyczących zachowań konsumentów w celu jak najprecyzyjniejszego dostosowania strategii, właściwej segmentacji rynku oraz określenia pozycji produktów. Artykuł dotyczy oddziaływania marketingu na kulturę i preferowane przez konsumentów wartości oraz porusza związek kultury z międzynarodową konkurencyjnością. Autor charakteryzuje rodzaje międzynarodowych strategii marketingowych oraz pojęcie etnocentryzmu konsumenckiego. Omawia badania dotyczące etnocentryzmu w krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz implikacje wynikające z etnocentryzmu konsumenckiego w kształtowaniu strategii marketingowych.
EN
The article stresses the practical - ethical aspect of business considered within the framework of the economic system created by the government, which has to create a clear set of regulations required for the operation of the social security system, environment protection, ensuring the honesty in the banking system, preventing arms exporting - in compliance with the responsibility for all the citizens and future generations. However, one of the main duties of the state is to ensure the conditions of fair and sound competition on the market. Full implementation of this task will first of all benefit these companies that will apply moral attitudes and values due to the general social acceptance of their activities. It has been noticed that in consideration of the lack of the adequate amount of information, the companies should use periodical analyses in order to better understand the trends related to customers' attitudes in different parts of the world and most effectively adopt the instruments of marketing mix, especially those most sensitive to the cultural aspects, i.e. communications and promotion, to the market conditions prevailing in different countries and regions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
143--150
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.