PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 550 | 113--132
Tytuł artykułu

Krótko- i długookresowa strategia finansowa firmy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Short- and Long-term Strategies for Financing Firms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł rozpatruje kwestię projektowania celów strategicznych firmy, które nie zawsze są zgodne z z krótkoterminowymi przedsięwzięciami. Te cele tworzą pewnego rodzaju pakiet ustanawiający wytyczne dla różnych sfer zarządzania.
EN
This article looks at issues connected with designing a firm's strategic goals, which are not always compatible with its short-term measures. These goals form a kind of bundle, at once setting the guidelines for various areas of management. Depending on which strategic time horizon is adopted, short- and long-term goals, among others, can be distinguished. In searching for short-term benefits, firms often come into conflict with the long-term goals they have set for themselves. In practice, conflicts between the long and short term always have a direct impact on the financial position of the firm, irrespective of the functional area in which decisions are taken (marketing, personnel management, production etc). It is therefore particularly important when designing a strategy to define priorities properly, and then, from the point of view of management, to undertake decisions based on criteria that are coherent with the bundle of goals. It is equally important to be able to assess the firm and its managers in an appropriate way, analysing measures in the context of the firm's future position and separating short-term fluctuations from changes leading to long-term or periodic effects. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
113--132
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie, L. Bednarski i in., AE we Wrocławiu, Wrocław 1993.
  • Digman L.A., Strategic Management, Business Publications, New York 1986.
  • Fess P., Warren C., Accounting Principles, South-Western Publ. Co., Ohio 1987.
  • Gieraszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1995.
  • Horngren Ch., Foster G., Datar S.M., Cost Counting, Prentice Hall 1993.
  • Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1996.
  • Leszczyński Z., Wnuk T., Zarządzanie firmą produkcyjną za pomocą rachunkowości zarządczej i kontrolingu finansowego, FRRwP, Warszawa 1996.
  • Nasierowski W., Formułowanie strategii przedsiębiorstwa, INGO, Warszawa 1995.
  • Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
  • Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, PWN. Warszawa 1994.
  • Wilson P., Financial Management, Blackwell, Oxford 1991.
  • Zasady rachunkowości jednostek gospodarczych, pod. red. K. Sawickiego, Firma Press, Warszawa 1992.
  • Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009801

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.