PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 540 | 93--99
Tytuł artykułu

Trendy ekologiczne a zachowania konsumentów

Warianty tytułu
Ecological Trends and Consumers' Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z badań prowadzonych na skalę światową wynika, że konsumenci coraz częściej zdają sobie sprawę, iż wybór określonych produktów ekologicznych wpływa między innymi na stan środowiska naturalnego. W artykule omówiono zachowania ekologiczne konsumentów wyodrębniając z nich tzw "zielonych konsumentów", którzy decyzje o zakupie podejmują w sposób rozważny i przemyślany (m.in. oszczędne gospodarowanie wodą, energią i odpadami).
EN
The paper deals with consumers' growing interest in ecology, which is reflected by the changes in the consumption model. Consumers, when choosing products, more and more frequently are guided not only by the traditional criterion of the "value for money" but also take into consideration the "value for the environment". It manifests itself, among others, in the conscious avoidance of unecological, or at least conventional products, and a rational use of consumption goods. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--99
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Anderson W.T., Cunningham W.H., The Socially Concious Consumer, "Journal of Marketing", July 1972.
  • Berger I.E., A Framework for Understanding the Relationship between Environmental Attitudes and Consumer Behaviors, American Marketing Association, Winter 1993.
  • Consumers Polled, Playback Strategy, January 28 1991.
  • Gillespie R.J., Pitfals and Opportunities for Environmental Marketers, "Journal of Business Strategy", Fall 1994.
  • Kinnear T.C., Taylor J.R., Ahmed S.A., Ecologically Concerned Consumers: Who Are They? "Journal of Marketing", April 1974.
  • Łuczka-Bakuła W., Piasny J., Proekologiczne zmiany modelu konsumpcji żywności, "Człowiek i Przyroda", wiosna 1996, nr 4.
  • Ott S.L., Misra H.S.K., Consumers Perceptions of Risks from Pesticide Residues and Demand for Certification of Residue Free Produce, New York 1991.
  • Simon F.L., Marketing Reen Products in the Triad, Columbia Journal of World Business, Fall-Winter 1992.
  • Sriram V., Forman A., The Relative Importance of Products' Environmental Attributes; a Croo-cultural Comparison, "International Marketing Review" 1993.
  • The Roper Organization and S.C. Johnson & Son Inc. - Raport "The Environment: Public Attitudes and Behavior", New York 1990.
  • Uuisitalo L., Environmental Impact of Changes in Consumption Styles, "Journal of Marketing", Fall 1982.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009811

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.