PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 540 | 101--111
Tytuł artykułu

Kryteria segmentacji rynku wód mineralnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Criteria of the Mineral Water Market Segmentation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule wskazano procedury doboru kryteriów segmentacji na przykładzie rynku wód mineralnych. W części pierwszej przedstawiono teoretyczne zagadnienia związane z segmentacją rynku i doborem określonych zmiennych i kryteriów. W części drugiej konkretne kryteria i zmienne dopasowano do rynku wód mineralnych.
EN
The paper deals with the problems of choosing the criteria of the mineral water merket segmentation. First, a general characterization of that merket is given, taking into account the classification of the products on that market. In part one theoretical aspects of the segmentation are discussed and the most popular segmentation criteria (descriptive and behavioral) are presented. In part two attention is focused on concrete variables which can be used as the segmentation criteria for the mineral water market. In the studies the GUS data and the results of surveys carried out by Pentor were used. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
101--111
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J., Kryteria segmentacji rynku dóbr i usług konsumpcyjnych, AE w Krakowie, Zeszyty Naukowe, Kraków.
  • Analiza rynku. Systemy i mechanizmy, pod red. S. Mynarskiego, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1993.
  • Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, J. Bazarnik, T. Grabiński, E. Kąciak, S. Mynarski, A. Sagan, "Fogra", Warszawa-Kraków 1992.
  • Chwirot P., Mruk H., Strategie działania w niszy rynkowej, "Marketing i Rynek" 1997, nr 1.
  • Kos M., Konsumenci wód butelkowanych w Polsce, Marketing w Praktyce, kwiecień 1996.
  • Muszyńska W., Proces segmentacji rynku (na przykładzie rynku wód mineralnych w Polsce), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 661, Wrocław 1993.
  • Rocznik Statystyczny GUS, 1995.
  • Sagan A., Podejścia do badań segmentacji rynku, AE w Krakowie, Zeszyty Naukowe nr 457, Kraków 1995.
  • Zróżnicowanie konsumpcji w Polsce w warunkach przemian rynku, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 593, Wrocław 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009812

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.