Warianty tytułu
Types of Distribution Strategies
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł prezentuje główne strategie używane przez producentów do umieszczenia ich produktów na rynku. W praktyce wybór strategii jest zdeterminowany przez czynniki związane z głównymi cechami produktów, charakterystyką firmy, siłą konkurencyjności, poziomem rozwoju rynku pośredników i poziomem rozwoju nowych technologii.
The article presents the main strategies used by producers to place their products on the market. In practice, the choice of strategy is determined by variables related to the main features of products, the characteristics of the firm, the strength of competition, the extent to which the agency market is developed, and the extent to which new technologies have been implemented. These variables determine the limits of choice, within which producers take decisions as to the type, number and structure of distribution channels, and the forms of co-operation with product buyers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--45
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Dickson P.R., Distribution Portfolio Analysis and the Channel Dependence Matrix: New Technique for Understanding and Managing the Channel, "Journal of Marketing", Summer 1983.
- Baran R., Dystrybucja środków produkcji - wyzwania dla polskich przedsiębiorstw u progu XXI wieku [w:] Marketing 2001, XI Konferencja Katedr Marketingu, Handlu i Usług Uczelni i Wydziałów Ekonomicznych, Uniwersytet Gdański, Sopot 1998, t. II.
- Domański T., Kowalski R., Marketing dla menedżerów, PWN, Warszawa 1998.
- Iwińska-Knop K., Powiązania przedsiębiorstw z odbiorcami i dostawcami, "Marketing i Rynek" 1998, nr 5.
- Krajewski J., Pod dyktando handlowca, "Businessman", maj 1998.
- Otto J., Bez sprzedawcy i sklepu, "Businessman" 1994, nr 6.
- Pokusa T., Lojalność klienta w strategii zarządzania łańcuchem dostaw [w:] Marketing 2001, XI Konferencja Katedr Marketingu, Handlu i Usług Uczelni i Wydziałów Ekonomicznych, Uniwersytet Gdański, Sopot 1998, t. II.
- Proundman A.J., Distribution Channels Analytical Aspects of Marketing System, "The Quarterly Review of Marketing" 1976, nr 4, cyt. za: A. Gwiazda, Formy dystrybucji, "Marketing w praktyce" 1998, nr 2.
- Sagan M., Współpraca producenta z dystrybutorem, "Marketing w praktyce" 1998, nr 2.
- Tajer S., Zmiany zachowań przedsiębiorstw hurtowych (wybrane wyniki badań ankietowych), "Handel Wewnętrzny" 1993, nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009850