PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 538 | 125--135
Tytuł artykułu

Telemetria : pomiar widowni telewizyjnej - podstawa wyceny czasu reklamowego

Warianty tytułu
Telemetry : Measuring Television Ratings as the Basis for Pricing Advertising Time
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor zajmuje się kwestią związaną z telemetrią - elektronicznym pomiarem publiczności telewizyjnej. Opisuje ewolucję metod pomiaru publiczności telewizyjnej i sugeruje kierunek, w którym powinny się w przyszłości rozwijać. Pokazuje również w jaki sposób telemetrię można wykorzystać w telewizji i reklamie. Badania telemetryczne stanowią postawę pracy dla domów medialnych i agencji reklamowych.
EN
The article addresses issues connected with telemetry - the electronic measurement of television ratings. It describes the evolution of methods to measure television ratings and suggests ways in which they may develop in future. The author discusses the problems and complexity of carrying out such research. He also looks at how telemetry can be used in the fields of television and advertising. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
125--135
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Arens W., Bovee C., Contemporary Advertising, 5th Ed., IRWIN, 1994.
  • Baron R., The Passive People Meter: An Agency Perspective, "Journal of Advertising Research", 3 kwietnia 1995.
  • Beloyianis J., Toolksfor Combating Ratungs Hypoing are Already Here, Broadcasting & Cable, 3 marca 1997.
  • Clancey M., The Television Audience Examined, "Journal of Advertising" lipiec-sierpień 1994.
  • Cook B., Commercial Television: Dead or Alive? A Status Report on Nielsen's Passive People Meter, "Journal of Advertising Research", 3 kwietnia 1995.
  • Bierzyński J., Czarna skrzynka, "Media Polska", wrzesień 1996.
  • Bierzyński J., Ogołoceni z widowni, "Media Polska", listopad 1996.
  • peacocok J.D., Active Meters Require Active Inquiry: The Case for On-Screen Prompting, "Journal of Advertising Research", 5 czerwca 1993.
  • Milavsky J.R., How Good is the A.C. Nielsen People-Meter-System - Review of the Report..., "Public Opinion Quaterly Volume", vol. 56.
  • Ross C., NBC Seeks Nielsen Rival, Advertising Age, 29 stycznia 1996.
  • Triplett T., Nielsen May Face SMART Competitior, "Marketing News" 15 września 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.