Warianty tytułu
Strategic Marketing Profile of Firms with Foreign and Domestic Capital Participation (A Comparative Analysis in the Light of Research Results)
Języki publikacji
Abstrakty
Marketingowy profil strategiczny firmy jest rozumiany jako strategia marketingowa, która w danym czasie determinuje ścieżkę rozwoju firmy i jej metody działania na głównym rynku. Celem artykułu jest prezentacja wyników badań porównawczych nad strukturą marketingowego profilu strategicznego budowanego przez polskie przedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego.
The strategic marketing of a firm is understood as a set of marketing strategies (strategic options) which, at a given time, determine the development paths of the firm and its methods of operation on major merkets. Analysis of the research results shows that the strategic profile of firms with foreign capital and of those with domestic capital is identical, except in the case of strategies to overtake the competition. Firms with domestic capital prefer "cost leadership", while firms with foreign capital prefer "concentration". (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
137--150
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Drucker P.F., Menedżer skuteczny, AE w Krakowie, Kraków 1994.
- Kramer T., Orientacja marketingowa przedsiębiorstw polskich: wyzwania i zagrożenia [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE w Krakowie, Kraków 1995.
- Niestrój R., Koncepcja marketingowa a profil strategiczny przedsiębiorstw [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE w Krakowie, Kraków 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009858