Warianty tytułu
Computerised Communication Techniques in the Polish Motor Industry
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł pokazuje rezultaty badań przeprowadzonych przez autora na początku roku 1997, kiedy nastąpiła ogólna konsolidacja w sektorze motoryzacyjnym. Przebadano 4 zakłady produkujące samochody, 9 firm produkujących części potrzebne do produkcji samochodów oraz 8 firm sprzedających samochody. Autor przedstawił szczegółową analizę używania przez wyżej wymienione grupy następujących zastosowań komputera: e-mail, elektronicznego obiegu dokumentów, systemu wspomagającego zarządzanie, bazy danych, systemu wspierającego oszczędność materiałową. W podsumowaniu, autor przedstawia pewne zalecenia odnośnie rozwoju informatycznych technik komunikowania w polskim przemyśle samochodowym.
The article presents the results of the author's research carried out at the beginning of 1997 as well as a general description of the sector. The research covered selected organisations from three groups connected with the automobile sector: suppliers of components, final producers and dealers. The author presents a detailed analysis of the use, within the above-mentioned groups, of the following computer applications: e-mail, electronic circulation of documents, management support systems, databases, support systems for the material economy. Also presented is the supply chain within the automobile sector and the barriers to implementing new information technologies. Finally, the author sets out some recommendations with regard to developing computerised communication techniques in the Polish motor industry at the national, regional and enterprise level. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--109
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009889