PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 567 | 69--82
Tytuł artykułu

Możliwości zastosowania metody SPACE do formułowania strategii organizacji non-profit

Autorzy
Warianty tytułu
The Possibilities of Using the SPACE Method to Formulate the Strategies of Non-profit Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor przedstawił analizę metody SPACE, która jest efektywną koncepcją badawczą tworzenia strategii organizacji non-profit. Warunkiem skutecznego zastosowania metody jest rozwiązanie wielu problemów metodologicznych, przesądzających o jej przydatności na danym obszarze.
EN
The aim of this article is to describe the basic methodological problems involved in the application of the SPACE method in the strategic analysis of non-profit organisations. In the first of the article, the author presents a brief characterisation of the SPACE method. In the second part, he looks at the principal theoretical and methodological issues that need to be addressed in order to ensure an effective strategic analysis based on the method in question in a new area of practical applications - non-profit organisations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--82
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bloom H., Calori R., de Woot P., Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa 1995.
  • Business Policy, Test and Cases, E.P. Leamet, C.R. Christensen, K.R. Andrews, W.G. Guth, Richard D Irwin 1965.
  • Hill Ch., Jones G., Strategic Management. An Integrated Approach, Houghton Miffin Co. 1995.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994.
  • Kotler P., Marketing, Warszawa 1994.
  • Kreikebaum, Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  • Nasierowski W., Formułowanie strategii przedsiębiorstwa, Warszawa 1996.
  • Nasierowski W., Mikuła B., SPACE - praktyczna metoda wyboru strategii, "Organizacja i Kierowanie" 1995, nr 1.
  • Obłój K., Dostosowanie przedsiębiorstwa do nowego otoczenia, "Przegląd Organizacji" 1990, nr 4.
  • Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, 1993.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1997.
  • Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym - analiza strategiczna, praca zbiorowa pod red. T. Gołębiowskiego, PWN, Warszawa 1994.
  • Romanowska M., Rozwój analizy strategicznej przedsiębiorstwa, "Organizacja i Kierowanie" 1993, nr 4.
  • Weihrich H., The TOWS Matrix. A Tool for Situational Analisis, "Long Range Planning" 1982, nr 2.
  • Williamson O.E., The Economic Institutions of Capitalism: Firms, Markets, Trelational Contracting, The Free Press, New York, 1985.
  • Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009930

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.