Czasopismo
2001
|
nr 896 Teoria i praktyka marketingu : materiały na konferencję naukową zorganizowaną przez Instytut Marketingu Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu
|
37--48
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest wyodrębnienie i analiza globalnych segmentów konsumentów. Na podstawie wybranych kryteriów, tj.: postawy, wartości i wzorce zachowań towarzyszących zakupom, wyróżniono następujące globalne segmenty konsumentów: 1) dążący do czegoś, 2) osoby, które osiągnęły coś, 3) żyjący pod presją, 4) przystosowujący się, 5) tradycjonaliści. Przytoczono również Międzynarodową Klasyfikację Konsumentów (Cross Cultural Consumer Classification), zwaną 4C. Inną typologią, której poświęcono uwagę jest typologia konsumentów według stylów zaspokajania potrzeb żywnościowych.
Separation and analysis of global consumer segment is the aim of that article. Selected criteria such as attitude, values and patterns of manners are important for a global consumer segments. Cross Cultural Consumer Classification, which is called 4C was also mentioned in this article. Another thing is consumers' typology according to styles of consumption needs satisfaction. (A.Ł.)
Rocznik
Strony
37--48
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Leonhauser I-U. Sozio-kulturelle Auswirkungen auf das Verbraucherverhalten. [za:] R. Lusawa, Zmiany postaw europejskich gospodarstw domowych na rynku artykułów spożywczych - szanse i zagrożenia dla polskich producentów żywności w: Polskie gospodarstwa domowe w perspektywie integracji z Unią Europejską SGGW 1999.
- London D.L., Della Bitta A.J., Consumcr Behavior, Mc Graw Hill 1993.
- Solomon M., Bamossy G., Askegaard S.: Consumer Behaviour Prentice Hall, 1999.
- Zabielska J.: Konsumenci według Young & Rubicam, Businessman, luty 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009991