Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
A Social Capital and Success in a Firm Management Based on Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Problematyka artykułu koncentruje się na wpływie kapitału społecznego kraju na szanse osiągnięcia sukcesu przez przedsiębiorstwa. Autor przytacza różne definicje kapitału społecznego. Swoje rozważania opiera na definicji F. Fukuymana, która akcentuje ścisły związek kapitału społecznego z kulturą społeczeństwa. Artykuł zawiera również krótką konfrontację kultur organizacyjnych w przedsiębiorstwach w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Japonii.
The purpose of this paper is to bring closer a social capital as a source of nations' worth. This article includes research results of an impact polish culture context on a firm. There are comparisons of these determinants among Polish, Japanese and American culture. In the end author presents what the competition of Polish social capital is. (original abstract)
Rocznik
Strony
62--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Fukuyama F.: Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu. Warszawa-Wrocław: PWN 1997.
- Hampden-Turner Ch., Trompenaars A.: Siedem kultur kapitalizmu. Warszawa: ABC 1998.
- Hofstede G.: Culture's consequences: International differences in work-related values. Beverly Hills: Sage 1980.
- Martyniak A.: Źródła kapitału społecznego. Wrocław: Wydawnictwo AE 1998.
- Mole J.: W tyglu Europy. Wzorce i bariery kulturowe w przedsiębiorstwach. Warszawa 2000.
- Popper K.R.: Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie. Warszawa: PWN 1993.
- Sikorski Cz.: Ludzie nowej organizacji. Łódź: Wydawnictwo UŁ 1998.
- Smircich L.: Studying Organisations as Cultures. W: Beyond Method. Strategies for Social Research. Ed. G. Morgan. Sage-Beverly Hills 1983.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010060