PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 900 Sukces w zarządzaniu : problemy organizacyjno-zarządcze i psychospołeczne | 67--82
Tytuł artykułu

Praktyczne aspekty zarządzania rozwojem kadry w organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Practical Aspects of Personnel Development Management in an Organization (System Approach)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaproponowanie nowych rozwiązań w zakresie budowy systemu zarządzania rozwojem kadry w organizacji gospodarczej oraz wskazanie korzyści z zastosowania tego systemu. Skoncentrowano się na następujących zagadnieniach: uzasadnieniu potrzeby budowy i wdrożenia do praktyki systemowych rozwiązań dotyczących projektowania, realizacji i kontroli rozwoju potencjału ludzkiego w organizacji, określeniu miejsca rozwoju kadry w procesie zarządzania kadrami, a szczególny nacisk położono na strukturę funkcjonalną systemu zarządzania rozwojem kadry oraz jego otoczenie.
EN
The system of HR development management is meant to make the most of increase in human potential (knowledge, skills and personal predispositions), so that tasks connected with present or future posts can be performed efficiently, in accordance with aims of the organisation. The system's basic functions include: The design of HR development, The organisation of HR development, The stimulation of HR development, The control of HR development's efficiency. What is the key component of a system approach to HR development issues is the control of how efficient the training and improvement of the employees is in terms of the direct and indirect effects of their development. Both, the direct and indirect effects are equally important. The latter are generated through the transformation of knowledge, skills and patterns of behaviour acquired during professional training into the area of practical activity - i.e. job environment. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Armstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1996.
  • Drucker P.F.: Zarządzanie w czasach burzliwych. Kraków: Wydawnictwo Nowoczesność 1995.
  • Encyklopedia organizacji i zarządzania. Warszawa: PWE 1981.
  • Florek L., Zieliński T.: Prawo pracy. Warszawa: Wydawnictwo C.H. BECK 1996.
  • Kieżun W.: Podstawy organizacji i zarządzania. Warszawa: KiW 1980.
  • Kowalczyk S.: Modelowanie systemu zarządzania kadrami. W: Firma polska na progu XXI wieku. Wrocław: OTREK 1998.
  • Lachowicz Z.: Trening potencjału kierowniczego. Wrocław: Wydawnictwo AE 1995.
  • Listwan T.: Kształtowanie kadry menedżerskiej firmy. Wrocław: Wydawnictwo Mimex 1993.
  • Listwan T., Kowalczyk S.: Zarządzanie kadrami w banku. W: Zarządzanie bankiem komercyjnym. Praca zbiorowa pod red. A. Gospodarowicza. Warszawa: PWE 2000.
  • Piotrowski W.: Organizacje i zarządzanie - kierunki, koncepcje, punkty widzenia. W: Zarządzanie. Teoria i praktyka. Praca zbiorowa pod red. A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego. Warszawa: PWN 1995.
  • Pocztowski A.: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: ANTYKWA ¡998.
  • Skwarnik M: Modelowanie struktury funkcjonalnej systemu. W: Wskazówki do projektowania mikrokomputerowych systemów użytkowych. Praca zbiorowa pod red. B. Łukasik-Makowskiej. Wroclaw: Wydawnictwo AE 1992.
  • Sloman M.: Strategia szkolenia pracowników. Warszawa: PWN 1997.
  • Szczepańska K.: Kompleksowe zarządzanie jakością TQM. Warszawa: Wydawnictwa ALFA-WERO 1998.
  • Wiernek B.: Inwestowanie w ludzi, czyli jak usprawniać funkcjonowanie firmy. "Personel" 1998 nr 7/8.
  • Zbiegień-Maciąg L.: Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie. Warszawa: Wydawnictwo Business Press Ltd 1996.
  • Zieleniewski J.: Organizacja i zarządzanie. Warszawa: PWN 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010062

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.