PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 916, t. 2 Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty | 118--124
Tytuł artykułu

Próba wyceny przedsiębiorstwa w trakcie zmiany strategii - dobór metody wyceny

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
An Attempt of Business Enterprises Valuation while Changing Strategy : Selecting the Method of Valuation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem zainteresowania autora jest metoda wyceny jaką można zastosować w chwili zmiany strategii w przedsiębiorstwie. Ponieważ jednym z pierwszych czynników determinujących dobór takiej metody jest cel wyceny, autor przyjął założenie, że niezbędna jest analiza danych płynących z Giełdy Papierów Wartościowych, co pozwala ustalić wartość rynkową przedsiębiorstwa i ułatwia zastosowanie innych metod wyceny. Zdaniem autora najlepszym rozwiązaniem w rozpatrywanej sytuacji jest zastosowanie metod mieszanych (metod mnożnikowych oraz dochodowych) z uwzględnieniem parametrów działalności firmy przed jak i po tej decyzji. Autor przeanalizował przypadek firmy Internet Group.
EN
The subject of business enterprise valuation method, which can be used while changing strategy in the enterprise, has been presented together with case study of Internet Group Company. (AŁ)
Twórcy
Bibliografia
  • Benning S.Z., Sarig O.H., Corporate finance, A valuation approach, McGraw Hill Companies, New York.
  • Ceduła giełdowa GPW w Warszawie z lat 2000-2001
  • Cornell B., (1999): Wycena spółek -metody i narzędzia efektywnej wyceny, Liber, Warszawa.
  • Gawłowski S., (2001): Internet Group już zaczyna tworzyć krótką listę, Puls Biznesu - 02/02.
  • Jaroszyński P., (2001): Jak kliknąć i zwiększyć obroty, Rzeczpospolita - nr 30
  • Nahotko S., (1998): Współczesne metody wyceny wartości przedsiębiorstwa, TNOiK, Bydgoszcz.
  • Płoszajski P., (2001): Organizacja przyszłości, materiały do wykładu, SGH, Warszawa
  • Rozp. RM z dnia 3. VI.1997. w sprawie zakresu analizy spółki oraz przedsiębiorstwa państwowego, sposobu jej zlecania, opracowania, zasad odbioru i finansowania oraz warunków w razie spełnienia których można odstąpić od opracowania analizy. (Dz.U.Nr 64 z 1997r., poz. 408)
  • Zarzecki D., (1999): Metody wyceny przedsiębiorstw, FRR, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010252

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.