Czasopismo
2001
|
nr 916, t. 1 Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty
|
311--324
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Leading Competence - a Key for a Success in Change Management
Języki publikacji
Abstrakty
Klucz do sukcesu w obcowaniu z innymi ludźmi polega przede wszystkim na zrozumieniu siebie i swojej niepowtarzalnej osobowości. Kiedy przywódca pojmie już swoją odrębność i oryginalność, może uczyć się dostrzegać różnorodność innych ludzi po to, żeby ich zrozumieć, szanować i dobrze im przewodzić. Jest to szczególnie ważne w procesie zarządzania zmianami, czyli ciągłym kształtowanie relacji między wewnętrznymi elementami organizacji i między nią a jej otoczeniem. Zastanawiające jest dlaczego w naszym kraju tak niewiele jednostek dorosło do funkcji przewodzenia innymi, a jeszcze mniej pozostawia po sobie pozytywny wizerunek utrwalany przez historię, jako przywódcy czyli godni naśladowania w procesie wychowawczym. (abstrakt oryginalny)
The author points out intelligence, emotional and social competence in the process of change management. The main stress is put on complex of personality features. (AŁ)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
311--324
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Goleman D., (1999): Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010255