PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 1 | 57--70
Tytuł artykułu

Marketing terytorialny jako rynkowo zorientowana filozofia zarządzania miastem i regionem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Territorial Marketing as a Market Philosophy of City and Region Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor definiuje marketing terytorialny jako rynkowo zorientowaną filozofię zarządzania miastem, regionem, województwem przez społeczności lokalne i organizacje poprzez planowanie, realizację i kontrolę programów rozwoju: gospodarczego, urbanistycznego, społecznego, kulturowego i turystycznego w celu zaspokajania obecnych i przyszłych potrzeb oraz pragnień mieszkańców. W artykule koncentruje rozważania na działaniach promocyjnych miast. Charakteryzuje adresatów marketingu terytorialnego, omawia formułowanie planu marketingowego oraz strategie marketingowe wykorzystywane dla oddziaływania na wyróżnione grupy adresatów. Przedstawione strategie dotyczą: marketingu wizerunku, marketingu lokalnych atrakcji, marketingu infrastruktury miasta i regionu oraz marketingu zasobów ludzkich.
EN
According to the author, territorial marketing as market philosophy of city, region and voivodship management by the local society through planning, realization and the control of development programmes such as economic, urban, social, cultural and tourist to satisfy current and future needs of inhabitants. The author concentrates on promotion activities of the cities. He also decsribes receivers of territorial marketing, discusses formulation of a marketing plan and marketing strategies used for affecting groups of receivers. Presented strategies are such as image marketing, marketing of a local attractions, marketing of city and region infrastructure and human resources marketing. (A.Ł.)
Rocznik
Numer
Strony
57--70
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010284

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.