PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 916, t. 2 Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty | 54--60
Tytuł artykułu

Transformacja przedsiębiorstw w świetle badań benchmarkingowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Companies' Transition at the Background of Benchmarking Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Treść artykułu dotyczy oceny restrukturyzacji przedsiębiorstw polskich w czasie przechodzenia do gospodarki rynkowej. Autorzy przedstawili wyniki badań, którym poddano 51 polskich przedsiębiorstw w I i II kwartale 2000 roku. Celem przeprowadzonych badań było rozpoznanie stopnia znajomości oraz zakresu i obszarów stosowania benchmarkingu w polskich przedsiębiorstwach w okresie ich restrukturyzacji. Autorzy podsumowali badania dwoma wnioskami: 1.przedsiębiorstwa dążą do poprawy swojej pozycji na rynku i sięgają np. do benchmarkingu wyników, ale nie zmierzają do głębszej reorientacji swojej działalności; 2.w działalności przedsiębiorstw nie nastąpiły zmiany zakładające orientację przedsiębiorstwa na: zadowolenie klientów, utrzymanie lub wzrost udziału na rynku, innowacyjność własnej działalności. Zdaniem autorów, polskie przedsiębiorstwa potrzebują głębokiej rewizji swoich działań, zmieniającej ich stosunek względem współczesnego rynku.
EN
The article is focused on estimation a enterprise restructuring during polish economy transition at the base of empirical research. Research was concerned on benchmarking in polish enterprises especially: knowing the concepts of benchmarking, level of usage etc. At the background of empirical research authors formulate a state that polish enterprises are not fully oriented on a market. Of cours at the enterprises are leading many valid changes that strongly profile the firm on a market, but it is rather externel processes. Polish firms needs a very deep internal revision that changes the enterprise attitudes towards modern market. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bernard J., (1994): Benchmarking in the Service sector, Organization Development Journal, vol. 12. no 4.
  • Nogalski B., (1998): Kultura Organizacyjna. Duch Organizacji, Biblioteka Menedżera i Służby pracowniczej Zeszyt 96/98, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o.o., Bydgoszcz.
  • Nowak-Far A., (2000): Globalna konkurencja, PWN, Warszawa-Poznań.
  • Proctor T., (1998): Zarządzanie twórcze, Gebethner i Ska, Warszawa,
  • Welge M.K., Al-Laham A., (1997): Stand der strategisches Planungspraxis in der deutschen industrie, Zfbf 49 (9/1997).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010316

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.