Warianty tytułu
The Evolution of Marketing Strategy of E-business Companies
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie zmiany strategii marketingowej przedsiębiorstw prowadzących e-biznes. Autorka omawia stan rozwoju marketingu w Internecie oraz wskazuje kluczowe czynniki strategii marketingowej przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w Internecie.
The change of a marketing strategy of e-business companies is discussed in paper. Nowadays, differently than ealier, e-business firms once again are coming back to well-known traditional marketing rules. However, the "soft" marketing factors - like the customers' trust and loyalty - play bigger role in the Internet than in other business environments. Some examples Polish and foreign firms' activities are presented. Some recommendations for e-business firms are submitted. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
97--102
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] Andersen Consulting, The Challenge of Utilitising New Technologies, materiały konferencyjne ESA A 18- 19.02.1999 (http://www.ac.com)
- [2] Andersen Consulting, Badanie kondycji elektronicznej gospodarki и' Europie, z uwzględnieniem Polski, Węgier i Czech, przeprowadzone na postawie wypowiedzi naczelnego kierownictwa przedsiębiorstw, 2000,
- [3] GONTARZ A., Internet dla sąsiadów, Computerworld, 11.12.2000
- [4] GUPTA S., PITKOW J., Consumer Survey of WWW Users, HERMES. A Research Project on the Commercial Uses of World Wide Web, University of Michigan Business School (http://www.umich.edu/~sgupta/hermes/)
- [5] IMT Strategies, Permission E-mail: The Future of Direct Marketing, 2000, (http://www.imtstrategies.com)
- [6] JACH K., KOMSA A., Internet w działalności gospodarczej. Analiza uwarunkowań prawnoorganizacyjnych. Praca magisterska. Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, 2000
- [7] KENNY D" MARSHALL J.F., Contextual Marketing: The Real Business of the Internet, Harvard Business Review, November-December 2000
- [8] MAKLAN S., KNOX S., Competing on Value: Bridging the Gap Between Brand and Customer Value, Financial Times Pitman Publishing, 1998
- [9] МІTKO A., Jak nietypowo wypromować serwis WWW, BiznesNet (http://www.biznesnet.pl). 10.04.2001
- [10] PORTER M.E., Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March 2001
- [11] REICHHELD F.F., SCHEFTER P., E-loyalty: Your Secret Weapon on the Web, Harvard Business Review, July- August 2000
- [12] SZNAJDER A., Marketing wirtualny. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000 s. 116-119
- [13] WIELKI J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Wrocław 2000
- [14] Wykorzystanie Internetu w procesach rozwojowych małych i średnich przedsiębiorstw, praca zbiorowa pod red. M.Bąka i P.Kolawczuka, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym Krajowej Izby Gospodarczej, 2000
- [15] WYSZYŃSKI B., F1EDZIUK1EWICZ M., Trafiony zatopiony, Marketing serwis, lipiec-sierpień 2000
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010426