Czasopismo
2001
|
nr 916, t. 2 Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty
|
241--250
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The National Culture Aspects and the Attitude Creation Process
Języki publikacji
Abstrakty
Określone postawy uczestników współczesnych organizacji są warunkiem koniecznym dla osiągania sukcesu - zarówno przez pracowników jak i ich organizacje. Postawy te można kształtować przez różne instrumenty: systemy motywowania, zarządzanie wiedzą, systemy edukacyjne i wychowawcze, etc. Kształtowanie postaw jest procesem wymagającym czasu; ważne jest przy tym uświadomienie (i uwzględnienie) nie tylko specyfiki danej organizacji, jej kultury i strategii, ale również cech kultury narodowej, dominujących wartości i postaw danej społeczności. Społeczeństwo polskie posiada wiele cech, które mogłyby być efektywnie spożytkowane. Organizacje powinny włączyć się więc w świadome, odpowiedzialne i etyczne kształtowanie środowiska, w którym funkcjonują. (abstrakt oryginalny)
The suitable attitudes of modern organisation's members are a critical success factor for both: the staff and the organisation. These attitudes can be created using different instruments e.g. motivation systems, knowledge management, educational systems. The attitude creation process demands time. It is important also to build the awarness of the specifics of given organisation, its culture and strategy; to include the national culture aspects, predominate values, norms, principles of social behaviours. Polish society owes several characteristics that could be utilised in an effective way. Thus organisations should undertake a wide, ethical and responsible collaboration to its social environment in order to research and create modern attidudes in the future. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
241--250
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Fałkowska M., (1997): Praca - Konieczność czy styl życia, [w:] O stylach życia Polaków, CBOS, Warszawa.
- Handy Ch., (1998): Wiek przezwyciężonego rozumu, Buisness Press, Warszawa.
- Hosen R.H., (1998): Ucząc się przewodzić, [w:] Hesselbein F., Goldsmith N., Beckhard R., Business Press, Warszawa.
- Mikuła B., Nasierowski M., (1995): Szkic do kultury organizacyjnej w Polsce Humanizacja pracy nr 5.
- Mikuła B., Ziębicki B., (2000): Organizacja inteligentna, Przegląd Organizacji nr 5.
- Nowicka M., (1999): Społeczeństwo konkurencyjne? Postawy wobec pracy w Polsce i państwach Unii Europejskiej, Studia Europejskie.
- Pankowski K., (1997): O sensie życia, wartościach życiowych, cnotach i występkach [w:] O stylach życia Polaków, CBOS, Warszawa.
- Rogowska M., (1997): Rodzina polska - wzory i wartości, [w:] O stylach życia Polaków, CBOS, Warszawa.
- Tracz E. (1998): Uwarunkowania przebiegu procesów motywacyjnych, [w:] Jasiński Z. [red.], Motywowanie w przedsiębiorstwie, Placet, Warszawa.
- Zarządzanie w stylu Microsoftu, (2000), Global Business, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010432