Warianty tytułu
Problems of Protection of Free Statements in Advertising on Example of Comparative Advertising
Języki publikacji
Abstrakty
Ochrona działalności reklamowej musi współgrać z ochroną innych podmiotów życia gospodarczego, takich jak ochrona interesów jednostek czy zbiorowości. Dużą rolę odgrywają tu unormowania dotyczące wyrównania szans uczestników obrotu rynkowego, jakimi są konsumenci. Niezbędne jest zapewnienie im odpowiedniej informacji, którą mogą uzyskać dzięki reklamie porównawczej. W artykule opisano także ochronę wolności wypowiedzi reklamowej na tle prawa międzynarodowego praw człowieka oraz wolność wypowiedzi reklamowej w polskiej konstytucji z 1997 roku. Przedstawiono również różnice między Paktem Praw Człowieka i Obywatela a Europejska Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.
The article presented problem of free statement in advertising. The author compares Polish and international legal regulations connected with this problem. (MP)
Rocznik
Strony
73--102
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010469