PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 923 Management Forum 2020 | 58--65
Tytuł artykułu

Grupy interesów w organizacji : przyszłość koncepcji stakeholders

Autorzy
Warianty tytułu
Interest Groups in Organization. The Future of a Stakeholders Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono koncepcję stakeholders oraz starano się odpowiedzieć na pytanie, czy rzeczywiście przedsiębiorstwo przyszłości powinno się kierować celami stakeholders.
EN
The article discusses the stakeholder concept and ponders over the question if mainly stakeholder interests should drive indeed an enterprise of the future. (J.W.)
Rocznik
Strony
58--65
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Black A., Wright P., Bachman J.E., (2000): W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Buono A.F., Lawrence T.N., (1990): Stockholder and Stakeholder Interpretations of Business' Social Role, [w:] Hoffman W.M., Morre J.M. (red.), Business Ethics, McGraw-Hill, New York.
  • Freeman E., Reed D.J., (1983): Stakeholders and Shareholders: A New Perspective on Corporate Governance, California Management Review, XXV (2).
  • Freeman R.E., Evan W.M., (1999): Teoria nowoczesnej korporacji oparta na koncepcji udziałowców zewnętrznych: kapitalizm kantonowski, [w:] Chryssides G.D., Kaler J.K.: Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa.
  • Friedman M., (1970): The Social Responsibility of Business Is to Increaselts Profits, New York Magazine, 13.09.1970.
  • Haus B., Osbert-Pociecha G., Jagoda H., (1996): Zarządzanie firmą na podstawie kontraktu, Difin, Warszawa.
  • Herman A., Szablewski A. (red.), (1999): Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa.
  • Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J., (1997): Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining The Principle of who and what Really Counts, Academy of Management Review, vol. 22, no.4.
  • Pierścionek Z., (1996): Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  • Preston L.E., (1996): Redefining The Corporation: Stakeholders Theory in International Perspective, AIDEA Conference Business, Government and Society; Bocconi University, Milano, June 6-8.
  • Rappaport A., (1999): Wartość dla akcjonariuszy, WIG Press, Warszawa.
  • Steinman H., Schreyogg G., (1995): Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza PW, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010484

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.