Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Optimisation of Reserve Costs as a Condition of Marketing Activity Effectiveness
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest pokazanie bezpośredniego wpływu gospodarki zapasami w przedsiębiorstwie na skuteczność działań marketingowych. Wyróżniono i scharakteryzowano trzy podstawowe kategorie kosztów zapasów: 1) koszty tworzenia; 2) koszty utrzymania; 3) koszty schodzenia. Omówiono problematykę zarządzania zapasami, w odniesieniu do wielkości zakupów i polityki dostaw.
The article presented direct impact of reserve manage on effectiveness of marketing activity. Characterised three basic categories of reserve : 1) formation costs, 2) maintenance costs, 3) sell costs. Discussed problem of reserve management with reference to scale of purchase and delivery policy. (M.P.)
Rocznik
Strony
87--100
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bednarz L., Zbroja T.: Logistyka w przedsiębiorstwie. Zarządzanie zapasami. Wrocław: PWr 2001.
- Dębski W.: Zarządzanie finansami. Warszawa: CIM 1997.
- Jaruga A., Szychta A.: Wycena zapasów. Warszawa: Wydawnictwo Nowa Europa 1996.
- Parteka W., Eljasiak E.: Przepływy gotówkowe - ustalenie i wykorzystanie w zarządzaniu firmą. Gdańsk: ODDK 1995.
- Sarjusz-Wolski Z.: Sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE 2000.
- Sarjusz-Wolski Z.: Strategia zarządzania zaopatrzeniem. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1998.
- Sierpińska M., Wędzki D.: Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWN 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010515