PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 22 | nr 71 | 274--282
Tytuł artykułu

Klient XXI wieku i wartość dla niego tworzona

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
A Customer of the 21st Century and a Value Created for his Needs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono problem jakości w odniesieniu do procesu tworzenia wartości dla klienta. Zaznaczono, że nowy wiek jest kojarzony w systemach gospodarczych z bezwzględną dominacją klienta na rynku, którego wymaganiom i oczekiwaniom muszą podporządkować się działania przedsiębiorstw. Niektóre z nich przewidziały dużo wcześniej swoją szansę na rozwój skupiając uwagę na rentownych klientach i elemencie konkurencyjności, jakim jest czas. Te przedsiębiorstwa jutra wyznaczyły także ścieżki jakości zarządzania, w których dominuje doskonalenie organizacji. Sukces na rynku mogą osiągnąć jedynie te przedsiębiorstwa, które są w stanie wesprzeć swoje poczynania wynikami rachunku ekonomicznego uwzględniającego koszty i korzyści związane z klientem. (abstrakt oryginalny)
EN
A quality problem respecting a creation process of the customer value was presented. It was stated that the customer of the 21 st century points out firms operations. Therefore the firms must take into account a profit of a client in their activity. The profit of a client means that any undertaking of firms must be examined taking into consideration costs and profits. A competition is also an element of this calculation. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Grudzewski W.M., Gra w rynek. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa w Warszawie, Warszawa, 1999.
  • [2] Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra - strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenie rynków przyszłości, Business Press, Warszawa, 1999.
  • [3] Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników - jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2001.
  • [4] Kotier Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994, s. 8.
  • [5] Masing W., Das Unternehmen im Wettbewerb [w:] Masing W., Handbuch Qualitäts - Management, Carl Hanser Verlag, München Wien, 1994.
  • [6] Wasilewski L., Modele strategii jakości firm przemysłowych, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa, 1994.
  • [7] Zymonik J., Zymonik Z., Proces doskonalenia systemów jakości u progu XXI wieku [w:] Doskonalenie systemów jakości (pod red.) J. Zymonika i Z. Zymonik, Agenda Wydawnicza Wrocławskiej Rady FSNT NOT, Wrocław, 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.