PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 22 | nr 71 | 180--184
Tytuł artykułu

Systemy CRM - nowe narzędzie marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
CRM Systems - New Tool of Company Marketing Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy problematyki systemów Customer Relationship Management (CRM) w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autor omawia istotę systemów CRM, wskazuje na potencjalne korzyści z wdrożenia systemu CRM jako narzędzia wspomagającego marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem oraz analizuje problemy związane z wdrażaniem tych systemów.
EN
The strong development of relatively inexpensive, powerful computer technology enables many companies to interact with their partners more cheaply and easily than ever before. Nowadays on the computer and telecommunication market, the demand for effective solutions and tools opening new possibilities for managing relationship with partners of company has been increasing. The main kind of these solutions is called Customer Relationship Management (CRM). CRM means both the concept and a kind of software systems. In the paper, the attempt is made to characterise the nature of CRM systems. Furthermore, the fundamental advantages for the company, especially for marketing area, using a CRM system are indicated. Some typical problems connected with the implementation process of these systems are also discussed. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] A crash course in customer relationship management, Harvard Management Update, Vol. 5 Issue 3, March, 2000
  • [2] BARLOW Richard G., Frequency Marketing--What's Next?, Direct Marketing, Vol. 62, Issue 9, January 2000
  • [3] CRM w praktyce, Teleinfo, Nr 50, grudzień 2000
  • [4] CROSBY, L.A., What to Do Before Going 1-to-1, Marketing Management, Vol. 9, Issue 4, Winter 2000
  • [5] DUZOWSKI R., Komputerowa wierność, [w:] Raport CRM, Business Magazin, wrzesień 2000
  • [6] OTTO J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Zeszyty naukowe, Politechnika Łódzka, nr 830, Łódź, 1999
  • [7] PEDRAZA M., 12 principles of CRM success, B to B, Vol. 85, Issue 2, march 27, 2000
  • [8] SCHULTZ D.E., Learn to differentiate CRM's two faces, Marketing Newa, Vol. 34, Issue 24, November 20, 2000
  • [9] SCHULTZ D.E., Maxims for maximum customer relations, Marketing News, Vol. 34 Issue 13, May 06, 2000
  • [10] Special Report: Customer Management Software, Business Week, February 21, 2000
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010526

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.