Warianty tytułu
Firm's Development Model Based on Contemporary Management Concepts
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł zawiera opracowanie modelu rozwoju przedsiębiorstwa z wykorzystaniem współczesnych metod i koncepcji zarządzania. Za najbardziej znaczące dla zarządzania przedsiębiorstwem autor uznał: TQM, reengineering, lean management i organizację uczącą się.
In the paper the firm's development model is presented. The model is based on four contemporary management concepts: TQM, reengineering, lean management and the learning organisation. The respective implementation of the mentioned management concepts is presented as the next steps in the firm's development model. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
244--252
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] Childress J.R., Senn L.E., The Secret of a Winning Culture. Building High-Performance Teams, The Leadership Press, Los Angeles-New York 1999
- [2] Garvin D.A., Leveraging Processes for Strategic Advantage, Harvard Business Review, September-October 1995
- [3] Gołaś H., Wpływ TQM na rozwój przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 24, Poznań 1998
- [4] Gościński W.J., Cykl życia organizacji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1989
- [5] Hammer M., Reinżynieria i jej następstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
- [6] Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996
- [7] Kawecka-Endler A., TQM - strategia wdrażania w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 25, Poznań 1999
- [8] Machaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1998
- [9] Martyniak Z., W sprawie koncepcji zarządzania. Na marginesie lektury, Organizacja i Kierowanie 3/1999
- [10] Martyniak Z., Ciągłe ulepszanie czy radykalna przebudowa: antynomie japońskich i amerykańskich koncepcji zarządzania, Organizacja i Kierowanie 4/1999
- [11] Pacholski L., Bancewicz J., TQM jako etap doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 25, Poznań 1999
- [12] Penc J., Nowe kierunki w zarządzaniu, Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej nr 68, seria: Konferencje, Wrocław 1998
- [13] Peters T.J., Waterman R.H., In Search of Excellence. Lessons from America's Best-Run Companies, Harper&Row Publishers Inc., Nowy Jork 1992
- [14] Senge P., Piąta Dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998
- [15] Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość., Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1995
- [16] Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 1999
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010532