PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 22 | nr 71 | 244--252
Tytuł artykułu

Model rozwoju przedsiębiorstwa z wykorzystaniem współczesnych metod i koncepcji zarządzania

Autorzy
Warianty tytułu
Firm's Development Model Based on Contemporary Management Concepts
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera opracowanie modelu rozwoju przedsiębiorstwa z wykorzystaniem współczesnych metod i koncepcji zarządzania. Za najbardziej znaczące dla zarządzania przedsiębiorstwem autor uznał: TQM, reengineering, lean management i organizację uczącą się.
EN
In the paper the firm's development model is presented. The model is based on four contemporary management concepts: TQM, reengineering, lean management and the learning organisation. The respective implementation of the mentioned management concepts is presented as the next steps in the firm's development model. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Childress J.R., Senn L.E., The Secret of a Winning Culture. Building High-Performance Teams, The Leadership Press, Los Angeles-New York 1999
  • [2] Garvin D.A., Leveraging Processes for Strategic Advantage, Harvard Business Review, September-October 1995
  • [3] Gołaś H., Wpływ TQM na rozwój przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 24, Poznań 1998
  • [4] Gościński W.J., Cykl życia organizacji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1989
  • [5] Hammer M., Reinżynieria i jej następstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
  • [6] Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996
  • [7] Kawecka-Endler A., TQM - strategia wdrażania w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 25, Poznań 1999
  • [8] Machaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1998
  • [9] Martyniak Z., W sprawie koncepcji zarządzania. Na marginesie lektury, Organizacja i Kierowanie 3/1999
  • [10] Martyniak Z., Ciągłe ulepszanie czy radykalna przebudowa: antynomie japońskich i amerykańskich koncepcji zarządzania, Organizacja i Kierowanie 4/1999
  • [11] Pacholski L., Bancewicz J., TQM jako etap doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 25, Poznań 1999
  • [12] Penc J., Nowe kierunki w zarządzaniu, Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej nr 68, seria: Konferencje, Wrocław 1998
  • [13] Peters T.J., Waterman R.H., In Search of Excellence. Lessons from America's Best-Run Companies, Harper&Row Publishers Inc., Nowy Jork 1992
  • [14] Senge P., Piąta Dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998
  • [15] Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość., Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1995
  • [16] Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 1999
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010532

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.