Warianty tytułu
New Ideas for Management - Case Study of the Total Quality Management (TQM) and Reengineering
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejszy artykuł prezentuje wybrane metody zarządzania, które w nowatorski sposób przyczyniają się do rozwiązywania współczesnych problemów w przedsiębiorstwie. TQM jest filozofią zarządzania, która zachęca organizację, aby rozwijała się jako łatwo dostosowujący się system. Natomiast reenngineering jest koncepcją, która umożliwia osiągnięcie przewagi nad konkurencją dzięki: zorientowaniu się na procesy, doskonaleniu radykalnych zmian oraz osiągnięciu usprawnień w organizacji. Niektórzy autorzy uważają, że BPR jest następcą lub substytutem TQM. Powstaje więc pytanie: czy tezę, tą można definitywnie poprzeć, czy odrzucić? W artykule podjęto próbę odpowiedzi na to pytanie. (abstrakt oryginalny)
The main reason for mentioned methods is present a new way of solving contemporary problems in business. TQM is a philosophy that encourages organization to develop as an easy adjusting system. Reengineering is rather concept that gives opportunity to gain advantage over competitive businesses due to: orientation in mechanisms, developing and adapting to radical changes and achieving facilities in organization. Few maintain that BPR is descendant or substitute of TQM. There is a question: is it right to lead the thesis or to give it up? We could say, that quality mangering provides all items for rising and developing business while reengineering tries to design and build them from the very beginning. TQM creates an easy adapting, dynamic businesses and with bigger probability leads to success. Conforming rules of reengineering cause fear of creating strict, fixed and chaotic form of organization that is why BPR must not be treats as a TQM substitute or successor. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
242--250
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Botterill M., (1990): Changing Corporate Culture. Management Services, VI.
- Davis S.M., (1985): Managing Corporate Culture, Harper & Rów Publishers, New York.
- Hammer M., Chapy J., (1996): Reengeering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
- Kalinowska-Żeleźnik A., Martynowska A., (2001): Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa czynnikiem determinującym jego strategię, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.
- Kieżun W., Kwiatkowski S., (1977): Style zarządzania. Teoria i praktyka, KiW, Warszawa.
- Kłos Z., (1999): Kulturowe aspekty TQM, Problemy jakości, nr 8.
- Leach Lawrence P., (1996): TQM, Reengineering, and the Edge of Chaos, Quality Progress, nr 2.
- Lipiec J., (1996): Reengineering - nowa koncepcja zarządzania?, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw. IV, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010550