Warianty tytułu
Process-Oriented Approach - a Method for Firms' Development and Survival
Języki publikacji
Abstrakty
Cechy współczesnego przedsiębiorstwa takie jak: turbulencja, globalizacja, złożoność i dynamizm powodują, że ustalenie celów długookresowych staje się co bardziej utrudnione lub wręcz niemożliwe. Należy koncentrować się zatem na celach krótkookresowych, które są przejawem adaptacji do zmian. Z kolei przedsiębiorstwa, które dynamicznie rozwijają się powinny przewidywać otoczenie i dostosowywać się do antycypowanych warunków. Metodą, która pozwala na sprawna realizację zarówno strategii ofensywnych jak i strategii defensywnych jest podejście procesowe. (abstrakt oryginalny)
The process-oriented method, which has been discussed in this paper, allows an effective realization of firms' aggressive as well as defensive strategies. (J.W.)
Rocznik
Strony
297--306
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Czakon W., (2001): Identyfikacja procesów w firmie w aspekcie łańcucha wartości, Przegląd organizacji, nr 2.
- Hammer M., Champy J., (1996): Reenginering w przedsiębiorstioie, Warszawa.
- Jaskólski R., Modliński W., (2000): Systemowe zarządzanie organizacją - doskonalenie procesu biznesowego, [w]: Wawak T. (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zamieniającej się politycznie Europie Tom 3, Wyd. Informacji Ekonomicznej UJ, Kraków.
- Krupski R., (1999): Zarządzanie strategiczne, koncepcje, metody, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
- Norma ISO/DIS 9001:2000 Systemy zarządzania jakością - Wymagania.
- Norma PN-ISO 8402:1996, Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości.
- Perechuda K., Srzednicki A., Cieśliński W., (2000): Zarządzanie procesami jako instrument doskonalenia efektywności przedsiębiorstwa, [w]: Wawak T. (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zamieniającej się politycznie Europie Tom 3, Wyd. Informacji Ekonomicznej UJ, Kraków.
- Piotrowicz A., (2001): Procesowa struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, Przegląd organizacji, nr 6.
- Rączka M., (2000): Zarządzanie procesami iv systemie jakości tog norm ISO 9000:2000, [w]: Wawak T. (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zamieniającej się politycznie Europie Tom 3, Wyd. Informacji Ekonomicznej UJ, Kraków.
- Recha M., (2000): Filary zarządzania przez jakość, czyli koncepcja TQM, Business Forum, nr 2.
- Skonieczny J., (2001): Działania adaptacyjne przedsiębiorstwa, Przegląd Organizacji, nr 6.
- Stabryła A., (1997/1998): Podstawy zarządzania firmą. Modele, metody, praktyka, wyd. Antykwa, Kraków - Kluczbork.
- Staszkiewicz R., Zastawa M., (2001): Rewolucja w ISO, Personel i zarządzanie nr 3.
- Wawak T., (2001): Zmiany w otoczeniu a jakość zarządzania i zarządzanie jakością, Przegląd organizacji, nr 6.
- Zalweski A., (1998): Organizacje uczące się, Infoman, nr 3.
- Zieleniewski J., (1982): Organizacja zespołów ludzkich, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010555