Warianty tytułu
The Fashionable Word "Business"
Języki publikacji
Abstrakty
Autor rozważa znaczenie słowa biznes w różnych kategoriach. Nawiązuje do etyki biznesu omawiając zagrożenia związane z niewłaściwym rozumieniem i wykorzystywaniem tego pojęcia.
The author contends that when people use the word "business" in Poland today, it brings to mind scandals, double dealing, and international corruption. Meanwhile, it is high time that social consent existed for honest business. Whenever we talk about business we have in mind a social activity for which one assumes responsibility. Therefore, the author argues, internal freedom and moral responsibility, not arbitrariness and evasion, lie at the root of entrepreneurship and business in their properly understood sense. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
81--85
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Camus A., Eseje, PIW, Warszawa 1971.
- König R., Potęga i urok mody, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1979.
- Neuhaus R.J., Biznes i ewangelia. Wyzwanie dla chrześcijanina-kapitalisty, "W drodze", Poznań 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010665