PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 544 | 35--47
Tytuł artykułu

Racjonalizacja zakresu działania przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rationalization of the Scope of Business Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono analizę problemu racjonalizacji zakresu działania przedsiębiorstwa. Uwagę skupiono na dwóch podstawowych opcjach strategicznych przedsiębiorstwa: specjalizacji i dywersyfikacji, wykazując ich typowe zalety.
EN
The paper is an attempt to formulate the problem of the "rationalization of the scope of business activity". Attention is focused on two basic strategic options of firms: specialization and diversification. As a result of the carried out analyses typical advantages of specialization and diversification have been pointed out. Maximization of those benefits is a factor determining the degree of specialization or diversification of the scope of activities of a firm. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--47
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Boos F., Jarmai H. [1994], Kluczowe umiejętności przedsiębiorstwa, "Zarządzanie na Świecie", nr 11.
  • Gierszewska G., Krupińska G., Stobińska K. [1997], Problemy koncentracji i dekoncentracji w warunkach przekształceń gospodarki - zachowania rynkowe przedsiębiorstw, "Organizacja i Kierowanie", nr 1.
  • Gierszewska G., Romanowska M. [1995], Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Haus B. [1983], Ewolucja struktur organizacyjnych przemysłu, PWE, Warszawa.
  • Haus B. [1997], Procesy integracji i dezintegracji organizacyjnej w obecnych warunkach [w:] Ewolucja zarządzania polskimi przedsiębiorstwami w latach dziewięćdziesiątych, Instytut Organizacji i Zarządzania UG, Jurata-Sopot.
  • Hopej M., Szeloch M. [1994], Lean Management - nowa koncepcja zarządzania, "Przegląd Organizacji", nr 4.
  • Hopej M., Wilimowski J. [ 1987], Stopień dywersyfikacji produkcji a struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, "Doskonalenie Kadr Kierowniczych", nr 1.
  • Kotler Ph. [1994], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Spółka, Warszawa.
  • Nalepka A. [1997], Restrukturyzacja organizacyjna przedsiębiorstwa, AE w Krakowie, Zeszyty Naukowe, Kraków, nr 499.
  • Nowosielski S. [1996], Centra kosztów i zysku w przedsiębiorstwie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 2.
  • Osbert-Pociecha G. [1995], Dywestycje - niedoceniana opcja strategiczna, "Przegląd Organizacji", nr 12.
  • Pierścionek Z. [1996], Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie [1997], pod red. J. Lichtarskiego, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Romanowska M. [1995], Zarządzanie strategiczne firmą, CIM, Warszawa.
  • Sainte G.M. de [1993], Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem. 10 etapów, Poltex, Warszawa.
  • Salter M.S., Weinhold W.A. [1979], Diversification through Acąuisition, Free Press, New York.
  • Strategor [1995], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010701

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.