PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 544 | 197--214
Tytuł artykułu

Normy ISO serii 9000

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
ISO 9000 Standards
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konkurencyjność przedsiębiorstwa bazuje między innymi na jakości jej produktów i usług. Jednym ze sposobów weryfikacji usprawnienia jakości jest wprowadzenie standardów ISO 9000. W artykule omówiono rodzaje norm ISO z serii 9000 oraz przedstawiono korzyści wynikające z ich wdrożenia.
EN
The competitiveness of a firm is based, among others, on the quality of its products and services. The quality level of a product influences the degree to which the needs and desires of customers, owners, workers, suppliers, and the whole society can be satisfied. One of the verified means of quality improvement is the implementation of ISO 9000 standards. ISO standards treat quality in a complex way, imposing requirements on all the firm's staff. The development and maintenance of the business quality system based on ISO 9000 standards paves the way for a firm to continued quality improvement. Firms which have developed their quality systems according to ISO requirements gain market, marketing, organizational and economic advantages. The successful implementation of ISO requirements depends mainly on the appreciation, conviction and support on the part of the general management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
197--214
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bank J. (1996], Zarządzanie przez jakość, Gebethner & Spółka, Warszawa.
  • Malinowski Z. [1997], Niekończąca się droga do doskonałości, "Rzeczpospolita", nr 107.
  • Molier C. [1996], Dlaczego TQM zawodzi, "Qualityland", nr 2.
  • PN-ISO 9000-1 [1994], Wytyczne zarządzania jakością i zapewnienia jakości. Arkusz 1: Wytyczne wyboru i stosowania.
  • PN-ISO 9001 [1996], Systemy jakości. Model zapewnienia jakości w projektowaniu, pracach rozwojowych, produkcji, instalowaniu i serwisie.
  • PN-ISO 9004-1 [1996], Zarządzanie przez jakość i elementy systemu jakości. Część 1: Wytyczne.
  • PN-ISO 8402 [1996], Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia.
  • Wawak T. [1995], Strategia projakościowa w polskich przedsiębiorstwach, Wyd. Informacji Ekonomicznej, Kraków.
  • Wawak T. [1997], Społeczna ekonomiczna i konsumencka ocena jakości, Wyd. EJB, Kraków.
  • Smans P., Ver Elst G. [1997], ISO 9000. Gwarancja jakości. Przewodnik, Wyd. Normalizacyjne Alfa-Wero, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010712

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.