PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 558 | 191--205
Tytuł artykułu

System informacji marketingowej w przedsiębiorstwie - propozycje usprawnień

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Information Systems in Enterprises: Proposals for Rationalisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zadaniem systemu informacji marketingowej jest porządkowanie zbioru informacji potrzebnych do zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. Autorka przedstawia zasady tworzenia SIM opisując poszukiwanie informacji wewnątrz firmy a także na zewnątrz (otoczenie przedsiębiorstwa). W zakończeniu prezentuje korzyści ze stosowania systemu informacji marketingowej.
EN
Modern enterprises, implementing marketing strategies, are becoming increasingly aware of the role and importance of information as a factor influencing market success. Thus, there arises the need to link various sources of data, the methods for collecting this data, and the ways and principles of analysing and distributing information, in accordance with the internal needs of a given enterprise. This is a complicated process, organised along the lines of a system. An efficiently functioning marketing information system (MIS) is able to assess information needs, to process relevant information and supply it to managers at the appropriate time, thus enabling them to perform their management functions. MIS links information stored in the company's archives with data collected through questionnaires and market research, which are then analysed in order to facilitate marketing decisions. There are many benefits to be had from the creation and effective implementation of MIS. In a rapidly changing market environment, up-to-date information becomes the basis for informed and effective decision-making, which in turn gives the company a competitive advantage. Unfortunately, in practice only rarely does one find a complete system of marketing information covering all the departments of an enterprise and all types of information. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
191--205
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Baruk A., System informacji marketingowej a polska rzeczywistość, "Marketing i Rynek" 1998, nr 2.
  • Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994.
  • Duncan T., Moriarty S.E., A Communication-Based Marketing Model for Managing Relationships, "Journal of Marketing" IV 1998, American Marketing Association.
  • Haffer M., Zakres badań i analiz marketingowych prowadzonych w polskich przedsiębiorstwach, X Konferencja Katedr Marketingu i Handlu, Krynica 1996, AE w Krakowie, Kraków 1996.
  • Harasim J., SIM w banku, "Marketing w Praktyce" 1999, nr 1.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe., PWE, Warszawa 1995.
  • Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Kowal W., Systemy informacji marketingowej w świetle badań polskich przedsiębiorstw, Zarządzanie i marketing, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 800, Wrocław 1998.
  • Majdan I., System informacji marketingowej w firmie, "Marketing i Rynek" 1998, nr 2.
  • Pietrzak S., Informacyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1998, nr 6.
  • Rutkowski I.P., Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie marketingowe, "Marketing i Rynek" 1999, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010742

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.