Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule pokazano działania jakie podejmują przedsiębiorstwa stając w obliczu konkurencji o charakterze globalnym. Są to działania na poziomie produktu, podmiotu i rynku. Szczególną uwagę zwrócono na procesy integracyjne przedsiębiorstw.
The paper discusses the actions which are being undertaken by enterprises facing global competition. In most cases, actions include the product, the economic subject and the market. Special attention has been paid to integration processes of enterprises. (J.W.)
Rocznik
Strony
107--112
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. Warszawa: PWE 1985.
- Davis W.E., Pointon J.: Finanse i firma. Warszawa: PWE 1997.
- Garrette B., Dussauge P.: Strategie aliansów. Na rynku. Warszawa: Poltext 1996.
- Garvin D.A.: Competing of the eight dimensions of quality. Harvard Business Review Nov-Dec 1987.
- Griffin R.: Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN 1996.
- Krupski R.: Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody. Wrocław: Wyd. AE we Wrocławiu 2001.
- Lewandowski M.: Fuzje i przejęcia jako metody wzrostu przedsiębiorstw. Poznań: Wyd. AE w Poznaniu 1998.
- Możejko E.: Wielcy będą więksi. "Życie Gospodarcze" nr 25/1997.
- Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. Warszawa: PWN 1996.
- Strupczewska G.: Światowa fuzjomania. "Gazeta Wyborcza" 1997/11/06.
- Sznajder A.: Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej. Warszawa: PWN 1997.
- "Zarządzanie na świecie", nr 5/1996. Od czego zależy udane przejęcie firmy? na podstawie Kater nach dem Kaufrausch. Schlote S. Manager Magazin nr 5/1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010778