Warianty tytułu
Key Problems in Valuing Internet Companies
Języki publikacji
Abstrakty
Spółka internetowa to firma, której większość lub znacząca część dochodów jest generowana za pośrednictwem Internetu. Typowym przykładem takich spółek są firmy zajmujące się sprzedażą za pośrednictwem Internetu oraz podmioty świadczące poprzez Internet rozmaite usługi. W artykule skoncentrowano się na specyfice wyceny spółek internetowych oraz innych spółek działających w obszarze "nowej gospodarki". Przedstawiono procedurę wyceny spółek internetowych za pomocą tradycyjnej metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF).
Valuation of internet companies is difficult due to the following reasons: 1)in the beginning of activities, internet companies, like many other start-up companies, generate losses or symbolic profits; 2) internet companies develop in a very fast rate (hundreds or thousands of percent); 3)future of internet companies is very uncertain. The article tries to provide theoretical grounds of potential approaches used in valuation of internet companies. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
131--143
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010811