Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Banki zagraniczne przejmując banki w innych krajach zakładają dywersyfikację działalności, zarówno poprzez ekspansję geograficzną, jak też coraz większe zróżnicowanie świadczonych usług. Budują w ten sposób silną pozycję na rynku globalnym. W pierwszej części artykułu omówiono oddziaływanie zagranicznego banku na wielkość i formę oferty usług banku przejmowanego oraz obszary transferu umiejętności. W części drugiej rozważania teoretyczne poparto przykładem strategii rozwoju Allied Irish Bank (AIB) na rynku polskim po przejęciu Wielkopolskiego Banku Kredytowego i Banku Zachodniego.
In the first part the article discussed impact of foreign bank on size and form of bank's offer. In the second part presented example of development strategy of Allied Irish Bank on Polish market. (M.P.)
Rocznik
Strony
181--191
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Canals J. (1997): Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Frąckowiak W., Szambelańczyk J. (2000): Projekcje rozwoju bankowości w Polsce u progu XXI wieku. W: Finanse, banki i ubezpieczenia w Polsce u progu XXI wieku. Materiały konferencyjne, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
- Hicks J. (1989): A Market Theory of Money. Oxford University Press.
- Janc A., Krymarys-Balcerzak A. (2000): Jakość nowych usług bankowych jako element budowania przewagi konkurencyjnej banku uniwersalnego. W: Garczarczyk J. (red.): Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
- Janc A., Krymarys-Balcerzak A. (2000): Rola zagranicznego inwestora strategicznego w zarządzaniu bankiem. W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem. Politechnika Zielonogórska, V konferencja naukowa, Zielona Góra.
- Łukaszewicz A. (1997): Teoria praw własności a rozwój bankowości spółdzielczej. "Prawo bankowe" 4, s. 101.
- Milewski R. (1996): Instytucje finansowe a korporacje niefinansowe. Warszawa.
- Patterson R. (1999): Kompendium, terminów bankowych. Warszawa: Business Press.
- Szpringer W.(1996): Demonopolizacja i rozwój konkurencji. MiO 415, Warszawa: IFGN, SGH.
- Wilkin J. (1995): Jaki kapitalizm, jaka Polska? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010816